Педагогічне есе «Професiя вчитель»
Бiльшiсть людей улаштована так, що
все життя прагнуть пiзнавати, учитися, вiдкривати й
розвивати в собi все новi й новi якостi, можливостi й здатностi. Людина, часто не
вiддаючи собi звiту, прагне стати рiзнобiчно розвитий
особистiстю, стати утвореним, вихованим, гарним, фiзично розвиненим,
затребуваним суспiльством i соцiально адаптованим.
Вищим рiвнем у розвитку людських якостей є досконалiсть. Досконалiсть — категорiя абстрактна. Скiльки до нього не прагни наблизитися, воно, як обрiй, вiдсувається усе далi. Але людина обов'язково, хоча б в одному, обраному й улюбленому напрямку, буде прагнути до нього, будь того знання, умiння, фiзичнi данi або інші категорiï.
Осягаючи рiзнi дисциплiни й досягаючи усе бiльше високих щаблiв у своєму розвитку, кожна людина вiльно або мимоволi передає своï знання iншим учасникам руху, назва якому — життя. Заражає своïм прикладом. Захоплює своïм неабияким умiнням i майстернiстю.
Особлива частина людського суспiльства — це люди, що свiдомо вибрали шлях професiйноï передачi попутникам у русi до досконалостi своïх знань, що проявляють вiдданiсть своєï спецiальностi, творчiсть i винахiдливiсть, що вкладають у пiдопiчних усе, що поєднується поняттям душу. Це викладачi, учителi, тренери, вихователi, iнструктори. А всi разом — це педагоги.
Я с задоволенням вiдношу себе до цiй самiй соцiально необхiднiй частинi людського суспiльства - педагогам!
Педагоговi — керiвниковi потрiбнi усе бiльше глибокi медичнi пiзнання. Моя спецiальнiсть сьогоднi на стику двох наук. Потрiбно знову вчитися. Навiщо? Щоб не вiдстати вiд моди? Нi, щоб те, чому вчуся й учу, було дiйсно професiйно й хоч на йоту ближче до досконалостi. Iнакше це не професiйна робота, що люблю, а ремесло.
Навчання, навчання… нескiнченно. Є чи порiг педагогiчноï зрiлостi, при досягненнi якого вчитися стане необов'язково? Але тодi зупиниться розвиток. Значить навчання завжди, у тiм або iншому ступенi, просто необхiдна. Така умова людськоï дiалектики. А якщо до придбаних досвiду, умiнню й знанням, ледве бiльше широким, чим потрiбно зараз, додати винахiдливiсть i зробити те, що ще нiхто не робив — це вже новаторство й крок до лiдерства!
Вищим рiвнем у розвитку людських якостей є досконалiсть. Досконалiсть — категорiя абстрактна. Скiльки до нього не прагни наблизитися, воно, як обрiй, вiдсувається усе далi. Але людина обов'язково, хоча б в одному, обраному й улюбленому напрямку, буде прагнути до нього, будь того знання, умiння, фiзичнi данi або інші категорiï.
Осягаючи рiзнi дисциплiни й досягаючи усе бiльше високих щаблiв у своєму розвитку, кожна людина вiльно або мимоволi передає своï знання iншим учасникам руху, назва якому — життя. Заражає своïм прикладом. Захоплює своïм неабияким умiнням i майстернiстю.
Особлива частина людського суспiльства — це люди, що свiдомо вибрали шлях професiйноï передачi попутникам у русi до досконалостi своïх знань, що проявляють вiдданiсть своєï спецiальностi, творчiсть i винахiдливiсть, що вкладають у пiдопiчних усе, що поєднується поняттям душу. Це викладачi, учителi, тренери, вихователi, iнструктори. А всi разом — це педагоги.
Я с задоволенням вiдношу себе до цiй самiй соцiально необхiднiй частинi людського суспiльства - педагогам!
Педагоговi — керiвниковi потрiбнi усе бiльше глибокi медичнi пiзнання. Моя спецiальнiсть сьогоднi на стику двох наук. Потрiбно знову вчитися. Навiщо? Щоб не вiдстати вiд моди? Нi, щоб те, чому вчуся й учу, було дiйсно професiйно й хоч на йоту ближче до досконалостi. Iнакше це не професiйна робота, що люблю, а ремесло.
Навчання, навчання… нескiнченно. Є чи порiг педагогiчноï зрiлостi, при досягненнi якого вчитися стане необов'язково? Але тодi зупиниться розвиток. Значить навчання завжди, у тiм або iншому ступенi, просто необхiдна. Така умова людськоï дiалектики. А якщо до придбаних досвiду, умiнню й знанням, ледве бiльше широким, чим потрiбно зараз, додати винахiдливiсть i зробити те, що ще нiхто не робив — це вже новаторство й крок до лiдерства!
Як же оцiнити те, що пiзнано, зроблено, вкладено
у своïх учнiв? Кiлькiстю призiв i
грамот? Виграними конкурсами? Напевно, i ними теж, але головнi критерiï
для оцiнок в iншому. У тiм, що дозволило комусь iз
пiдопiчних стать впевненiше в собi, здоровее
й мiцнiше фiзично, гарнiше
зовнi; що дозволило побачити в життi
не тiльки своє покликання, але й
потреба в бiльше широкому наборi необхiдних знань i вмiнь.
Хтось пiде далi iнших. Хтось iз моïх послiдовникiв у професiйнiй майстерностi обжене мене. Вiн виявиться ближче до досконалостi. У такому випадку моя робота була виконана гiдно.
Хтось пiде далi iнших. Хтось iз моïх послiдовникiв у професiйнiй майстерностi обжене мене. Вiн виявиться ближче до досконалостi. У такому випадку моя робота була виконана гiдно.
Є ще дуже яскравi критерiï. Учнi
з нетерпiнням чекають улюблених занять. Не йдуть, бiжать на
них. З бажанням освоюють нове. Зв'язують своï успiхи з роботою педагога.
Через багато рокiв, iз щирим почуттям подяки знаходять свого
вчителя, щоб просто поговорити,
розповiсти про себе, згадати що-небудь iз минулого.
Моя робота — улюблений спосiб пiзнання, творчостi , спiлкування, самовираження. Моï учнi — моï однодумцi, що довiрили менi частку своєï долi. Всiм цим менi потрiбно розпорядитися мудро й точно.
розповiсти про себе, згадати що-небудь iз минулого.
Моя робота — улюблений спосiб пiзнання, творчостi , спiлкування, самовираження. Моï учнi — моï однодумцi, що довiрили менi частку своєï долi. Всiм цим менi потрiбно розпорядитися мудро й точно.
0 коментарі:
Дописати коментар